Åk 1: Vinterdagen

För att komma igång med ett gott föräldrasamarbete är er uppgift att ordna en vinterdag för skolans elever och föräldrar (främst åk 1 och åk 2). Bjud gärna också in närliggande daghem/förskola. Traditionellt har dagen gått av stapeln en lördag eller söndag i januari/februari i en (idrotts)park nära skolan där barn och vuxna får njuta av vintern, åka pulka och/eller skridskor, skida, leka lekar osv.
Ni väljer datumet och platsen, funderar på eventuellt program (lekar, tävlingar mm.), skickar ut inbjudningar och ordnar café med t.ex. grillkorv, soppa, bakverk, kaffe och saft.

Skriv gärna en redovisning över intäkter och utgifter och annat nyttigt (priser, åtgång) som kan hjälpa följande års föräldrar i deras planering av jippot.

Vinsten från försäljningen går till Degerö HoS. Kostnaderna för inköp av material och bakingredienser osv. får dras av från vinsten (kvitton bör sparas vid inköp och ges eller skickas till föreningens kassör).

Degerö HoS har ett litet förråd nere i skolans källare där det finns ett lager med engångstallrikar, muggar, kaffe, termosar osv. som får användas vid jippona som ordnas.

Läs mera under Hem och Skolas förråd

På sidan Material, hittar du nyttig information om planerandet av evenemanget.