Åk 3: Lussebullar och lotteri på julfesten

Lotteri på julfesten 19.12

I år ordnas det för första gången en gemensam julfest för hela skolans föräldrar. Julfesten ordnas 19.12 i Brändö lågstadieskola.

Föräldrarna i åk 3 ansvarar för lotteriet under julfesten. För att utlottningen inte ska ta för lång tid kan det bra med några större vinster. Ett pepparkakshus kan vara en fin huvudvinst.

På julfesten är det föräldrarna i åk 4 som ordnas café. Koordinera gärna med dem vid behov.

Lussebullar till skolans elever 13.12

På Luciadagens morgon lussar åk 3 för skolans elever och föräldrarna i åk 3. Efter lussandet bjuds skolans elever på bulle som föräldrarna i åk 3 ordnar.

Vinsten från försäljningen som går till Degerö HoS.

Skriv gärna en redovisning över intäkter och utgifter och annat nyttigt (priser, åtgång) som kan hjälpa följande års föräldrar i deras planering av cafét.